Ză urări

Posted: 20 Martie 2011 in bogdanice
Etichete:

Nu sunt un tip căruia îi place să facă urări şi nici să le primească. Pentru că – de cele mai multe ori – sunt false, de complezenţă sau din pură obişnuinţă.

Aşa au luat naştere urările gen „Paşte fericit!”. Ăl de ţi-o spune se simte chiar jignit de ripostezi.

În plus, sunt urări pe care, dacă le analizezi, nu înseamnă nimic sau nu au şanse să se întâmple niciodată. „Casă de piatră!”, spre exemplu, la câţi s-a întâmplat? Piatra ţine rece, la o adică. Nu mai trăim în peşteri de mult. Standardele noastre s-au schimbat, urările noastre rămân în trecut. Nu ştiu ce să înţeleg din ele.

Mai mult, simplele formule de politeţe s-au transformat în urări false cu accente de dulcegărie. „Bună ziua!” e o formulă suficient de ambiguă care poate închide o discuţie. În primul rând, îi comunici celuilalt că TU ai o zi bună. Asta în cazul în care o ai, adicătelea întâlnirea cu el a fost plăcută. Transformarea în „O zi bună să aveţi!” mă umple de greaţă. Dacă mai sunt la bancă, îmi plătesc ratele şi casierul încheie conversaţia cu o asemenea expresie după ce i-am dat şi ultimul bănuţ… Nici măcar „La revedere!” nu sună bine într-o asemenea situaţie.

Hmmm! Te duci la doctor bolnav-copt. Iei reţeta şi, la plecare, asistenta vrea să fie amabilă şi îţi urează un „Să mai veniţi pe la noi!”. Să nu dai cu ceva după ea?

De ceva ani, la începutul lui martie, se vehiculează cu voce serafică, între gagi tipe în general, urarea „O primăvară frumoasă!” Mi se strepezezc dinţii!

Urarea care mă enervează, însă, cel mai tare este „Uichend plăcut!” atunci când vine de la şefi sau oameni care ţi-o trag regulat la serviciu. Ce PăLăriaMea să înţeleg? Du-te acasă, odihneşte-te, simte-te bine că de luni încolo am io grijă să-ţi scot untul. Marş şi te distrează acum că vezi tu săptămâna viitoare. Hai că sunt amabil, vezi? Îţi urez de bine în timpul liber ca sa poţi suporta bălăriile de la muncă. Ce dracu’, nu vezi că mă interesează?

Ciudat e că toţi ăştia care-mi dau urări d’astea plăcute sunt încredinţaţi că mormăitul meu în barbă e un răspuns la urările lor. Şi nu sunt departe de adevăr. Se înşeală doar la sens.

Comentarii
  1. CARMEN spune:

    Parerea mea ca gândurile tale de astazi sunt cam strâmbe… Lumea nu este doar cea pe care o vezi sau o simti tu! O vorba buna, un gând frumos, aduce buna dispozitie, te încurajeaza si-ti confera poate voiciunea de care ai nevoie sa sari peste „o zi ploioasa”.
    Ma întreb, de unde aceasta maliziozitate?! ori tocmai ai o etapa grea în viata, ori esti singur sau înconjurat doar de „prieteni” falsi… Sper sa-ti treaca cât mai repede aceasta umbra de pesimism! Sa poti fredona o melodie, sa poti zâmbi trecatorilor, sa te bucuri când ai sa observi primi muguri de migdal, sa saluti vecinii morocanosi… sa te bucuri atunci când cineva îti ureaza: sa ai o primavara frumoasa!

    • bogdanic spune:

      Nu numai gandurile de azi… In ultima vreme muncesc prea mult si pare cu folos prea putin. De fredonat, fredonez, vesel sunt, muguri de magnolie o sa vezi in curand pozati la mine…
      Ma enerveaza, in schimb ipocrizia. Si senzatia de ipocrit este cam peste tot in jurul meu…

  2. Escu spune:

    mestere, lasa urarile, mai bine spune-mi cand iesim la bere..d’aia neagra😛

Lasă un răspuns

