Bonsaiul meu

Posted: 4 Mai 2010 in bogdanice, Din viata
Etichete:, ,

~ gânduri stârnite de postul cireşei ~

Seamănă cu ăsta. Click pe poză pentru sursă.

Când am pierdut primul bonsai am suferit tăcut. N-am ştiut niciodată ce nu i-a convenit. Într-o zi a hotărât să se stingă şi nimic nu l-a făcut să se răzgândească. Încă mai am vasul. L-am păstrat într-un loc ferit pentru ziua cănd voi putea planta altceva în el. Mi-am jurat atunci sa nu-mi mai iau un alt bonsai pentru că, fire simţitoare fiind, nu voi reuşi să nu ma ataşez de el (sau ea?). Nu puteam suporta gândul unei noi pierderi.

Al doilea a venit şi plecat fără să lase urme. Mai mult amuzament şi dorinţa de a experimenta.

Atunci când un pin superb mi-a facut ochi dulci dintr-o vitrină verde, mi-am întors privirea şi reprimat dorinţa. Amintirea eşecului dintâi era încă prezentă.

Apoi am găsit jumatatea mea din lumea plantelor. Era uitat undeva pe un raft. Cu preţ redus. Nu ştiu ce specie este. Ceva gard viu. Nimic nobil, nimic strălucitor în afară de cele câteva frunze extrem de verzi. L-am dus acasă fără să îmi fac prea multe speranţe. Uşor, uşor şi-a dat drumul. Crenguţele – sfioase până atunci – au prins vigoare, coroana i s-a rotunjit, iar verdele frunzelor a căpătat strălucire. În ziua când a înflorit primul boboc într-o floare albă micuţă şi delicată am fost aşa de mândru că m-am lăudat oricui.

De atunci mă delectează cu flori şi fructe (nişte bobiţe mici roşii) încontinuu, fără noimă de anotimpuri sau temperatură. Chiar astă iarnă s-a gândit să înflorească. Ce contează dacă afară erau minus nu-ştiu-cât? Lui îi era bine cu mine şi m-a răsplătit.

Relaţia noastră continuă de 5 ani. A avut suişuri şi coborâşuri. Am fost groaznic de gelos când, lipsind de acasă mai mult timp, a fost în grija unei alte persoane. La întoarcere l-am găsit cu nişte crengi lungi pline de flori. Am pus imediat lucrurile la punct, dur, cu foarfeca, explicându-i în felul meu uman, barbar ce vreau de la el. A înţeles şi nu se mai avântă.

I-am dăruit un vas nou, mai încăpător şi neapărat din ceramică , o pietricică alături să-i ţină companie şi îngrăşământ dozat cu grijă să-i placă bonsaiului, dar să-i menţină silueta.

Pe alături de el s-au mai perindat, de-a lungul timpului, câţiva ficuşi, un mesteacăn, azalee şi alţi câţiva ca el. Unii mai mari şi mai bogaţi, alţii cu flori mai frumoase, unii trăiesc şi azi. Bonsaiul meu are, însă, locul lui. E şi el un suflet.

Comentarii
  1. sufletica spune:

    Frumos. Foarte frumos descris sentimentul de atasament. De o mie de ori mai frumos cand stii ca postul a fost scris de un barbat. Nu credeam ca si barbatii sunt amatori de flori si plante. Dar uite ca se poate. Bravos.
    Pies: intotdeauna mi-am dorit un bonzai. N-am avut curajul sa mi-l achizitionez. Nu stiu de ce.
    Poate doar imi e frica sa nu il pierd. Am inteles ca sunt foarte gingasi si ca trebuie sa ai grija de ei mai altfel decat cu restul plantelor.
    Bonzai nu mi-am achizitionat, in schimb, mi-am luat cactusi. Cel mai frumos si trainic dintre ei, a decedat primul. Si toata lumea imi spunea ca, in general, cactusii sunt cei mai rezistenti. Deci, dovada… nici cactusul nu a vrut sa traiasca cu mine, d-apai un bonzai.:D

    • bogdanic spune:

      Hai-hai! Ai inceput sa ma periezi! Numai ca io nu sunt sensibil la periute.
      Cactusul tau cred ca s-a prapadit pentru ca l-ai udat. Astia nu trebuie udati. Chestiile tepoase trebuie lasate in plata lor si-ti vor fi recunoscatoare pentru asta.

      • sufletica spune:

        Bre, io nu periez pe nimeni. Dar nici nu imi e rusine sa laud atunci cand trebuie laudat. Apoi, in alta ordine de idei, inca nu s-a nascut persoana aia care sa fie periata de mine.
        Upss… ba da. Exista cineva pe care il periez odata pe saptamana. Recte: motanul meu.😀

  2. Sper ca e ok bonsaiul tau, poti afla mai multe pe http://bonsaiclub.ro
    Toate cele bune!

Lasă un răspuns

