Live blogging din Altar

Posted: 15 Februarie 2010 in bogdanice, Din viata
Etichete:, , , ,

Din lumina pătrunzătoare a unor neoane obscene, prin uşa deschisă primitor, pătrund într-o obscuritate caldă şi parfumată ameţitor. Uşa se închide lin în urma-mi, dar ivărul semnalează cu un pocnet sec că trebuie să las încordarea departe şi să mă destind. Realitatea aprigă şi nerăbdătoare a iureşului citadin, cu mocirlă şi claxoane, cu înjurături violente şi nesimţire crasă rămâne undeva în spate estompată de senzaţii care vin din ancestral şi amintiri din copilărie.

În umbrele tremurate ale multitudinii de lumânări cu nuanţe pale de roşu şi alb presărate pe margini, personajele tablourilor de pe pereţi prind viaţă şi şuşotesc între ele privind pe furiş către mine.

Încăperile sunt pline de secrete hălăduind prin colţuri întunecate, ascunzându-se uşor după margini de mobilă pentru a nu se dezvălui mie, întinat atins de vremelnic. Pe un colţ de masă şade un maldăr uriaş de clătite parfumând aerul difuz cu aromă de gem de prune aburite şi de coajă de portocale şi de vanilie.

Dintr-un colţ întunecat îmi sare la piept o făptură vie şi-i simt răsuflarea caldă pe obraz. O strâng în braţe tandru, o sărut şi-i îmi suflă uşor la ureche: „Tati, trebuie să povestim despre Ştefan-cel-Mare!” Îi cer un pic de răgaz ca să-mi adun gândurile şi energia.

Îmi scot cu grijă hainele şi îmi pun ceva uşor şi moale. Copleşit, privesc cum o lumânare îşi dă duhul în sfârâit parfumat de ceară, iar o mână blândă aprinde o alta pentru a completa locul rămas liber şi a nu sparge întregul.

Sunt în Altar. Acasă la mine am făcut un Altar închinat zeului Electricitate şi slujitorului său Enel. Amândoi, fie-le soarta uşoară, şi-au întors faţa de la noi de mai bine de 14 ore. Nici nu mai îndrăznim să deschidem frigiderul că s-ar putea să sară ceva să ne muşte. În aceste momente de pioşenie, cu smerit glas şi sentimente curate, mai înregistrăm o reclamaţie la telefonul „telespectatorului” de unde suntem asiguraţi că se ştie de defecţiune şi se va remedia în cel mai scurt timp.
Evanghelia după Ioan ne spune: „Vă voi vorbi vouă în pilde … şi în ziceri întunecate.” Încă aşteptăm faza cu „Fiat lux!”

P.S. Aşa-mi trebuie dacă fac mişto de alţii.
-Live blogging de pe E71-

Comentarii
  1. Escu spune:

    Bre…te-ai mutat la polu’ nord ? 14 ore fara curent ? Aia nu-s normali la cap..

  2. sufletica spune:

    hehehehe… ti-am zis io sa te muti in Bucuresti sa nu mai stai la tara. N-ai vrut sa ma asculti. Enjoy in my club.
    Pies: apropos… eu te-am batut, am stat 24 de ore fara curent. Deci, mai ai de asteptat pana sa imi prinzi recordul.😀
    Dumnezeul dragutul nu doarme… iti zic io. Doar sta pe intuneric. :))

  3. bogdanic spune:

    @all: de fapt au ajuns sa fie cam 28 de ore. Daca eram la pol nu se strica mancarea in frigider ca o scoteam afara. Nu enjoy nici un club ca ie naspa clubul asta. Oare generator la bloc nu merge?

  4. cdmitroi spune:

    Vezi, io ti-am zis sa iti iei generator, da tu nimic- batman-batman

  5. Mihai spune:

    clubul debransatilor (platitori) de la electricitate saluta un nou membru. bine ai venit. nu conteaza ca tu vrei sa intri sau nu. esti deja aici😀

  6. davinci spune:

    Slava domnului ca nu ai aragaz cu inductie cum am vazut la „Cireasa de pe tort”…

    Mi-ai facut pofta de clatite !
    Slava domnului ca nu ai aragaz cu inductie cum am vazut la „Cireasa de pe tort”…

  7. […] nu se justifică consumul energetic pe timpul nopţii. O incursiune la budă se poate aranja cu o lumânare care trebuie să stea obligatoriu la capul patului. Acelaşi lucru se face atunci când ultima […]

Lasă un răspuns

