Ziua dinainte

Posted: 24 Noiembrie 2009 in bogdanice, Din viata, Film, foame la burta, Pe strada
Etichete:, , , , , ,

= pen’că politica îmi provoacă repulsie şi chiar greţuri o să vă spui ce-am făcut în ziua de sâmbătă dinaintea alegerilor=

Atunci când lucrurile se îndreptau pe calea cea bună, când visul căpăta turnura pe care oricine şi-ar dori-o, când lenea profita de muţenia deşteptătorului şi promitea să stăpânească sfârşitul de săptămână – creierii mi-au fost brusc sfredeliţi de un sentiment. Acela de a ucide. De la 5 cm în ceafă. Cu sânge rece şi suflet liniştit. După care să mă întorc în scutece pentru a relua visul de unde l-a întrerupt bormaşina unui vecin ce s-a gândit, poate, să-şi pună pe pereţi pozele celor 12 candidaţi la preşedinţie.

Tipul tortura pereţii şi pe ceilalţi din bloc cu rafale scurte de câteva secunde repetate iar şi iar, fără speranţă. M-am ridicat cu gânduri ucigaşe, înjurând inventatorul bormaşinii, vecinii, zugravii, instalatorii, toţi mânuitorii de astfel de scule, guvernul, televiziunile, candidaţii şi pe toate mamele lor.

Ziua se anunţa sumbră şi – precum tot bucureşteanul căruia i se bormaşinează în bloc, sau n-are chef de nimic, sau vrea să se dea mare sau pur-şi-simplu – mi-am luat familia şi am plecat la Mall. Cum care Mall? Cel mai nou. Ăl cu nume prezidenţial – Cotroceni, dar situat ceva mai departe de palatul unde Şhefu’ tutulor românilor îşi călca pantalonii pentru a arăta impecabil în Duminica Alegerilor. (O face singur. Ce, n-aţi auzit că el respectă femeile?)

Pe drum am fost iarăşi tentat să dau glas sentimentelor de gratitudine şi exuberanţă privitor la partenerii de trafic care se înghesuiau să o ia care-mai-de-care mai în faţă cu periculoasa viteză de 12,3 km/h. Plin pe stradă ca la balamuc. Blocaj pe chei şi blocaj pe lângă Grădina Botanică. Cu un mic artificiu, ocolind o ţâră am ajuns la locul dorit şi am parcat cu baftă mare fără prea multă trudă.

Înlăuntru … bobor buluc! Am început să-mi dau cu presupusul cam câţi dintre ei or avea vecini puşi pe demolări acasă. Chiar dacă Mall-ul e uriaş, peste tot era ticsit de gură-cască veniţi cu căţel cu purcel să vază minunea şi să se relaxeze privindu-şi copilu’ dându-se pe tobogan sau să probeze o bluză, un pantof, un ochelar o chestie. Plin de anunţuri de reduceri peste tot. Anunţuri de genul: „Dacă îţi cumperi cizma dreaptă cu 700 lei, cizma stângă o iei pe gratis!” Dar nu prea muşca românul, că e criză. De cumpărat, pe praful ăsta, se cumpără doar chestii de minimă supravieţuire gen LCD cu diagonala mare, laptop-uri, home cinema sau baxuri de bere, mici, ceafă de porc, gorgonzola, pungi de seminţe, etc.

Nedorind să stau 45 minute la coadă la KFC şi considerând că de alegeri se mănâncă suficient de mult „crap”, am ales un restaurant italian – Azzurro – care pare-mi-se are şi o locaţie prin Drumul Taberei. O alegere excelentă pentru mâncare şi servire. O cremă de brocolli gustoasă, un muşchi de vită savuros, un tiramisu bun şi un expresso te fac să vezi viaţa mai altfel şi să uiţi de bormaşini, alegeri şi trafic infernal. Scumpuţ, dar merită încercat, mai ales că se şi fumează. O cronică mai pe larg altă dată. Dacă mai calc pe la ei. Trebuie să văd ce-şi mai propun vecinii.

Dacă tot am ajuns aciulea se cuvenea să încercăm şi noi Samsung IMAX ce tocmai s-a deschis. Deşi aveam experienţa altor cinematografe mai mult sau mai puţin similare, n-am vrut să ratăm ocazia şi am avut noroc să prind bilete la T-Rex.  Impresiile  (Mihai, merită!) sunt puternice, dar să nu vă creaţi cine-ştie-ce aşteptări. Efectele sunt pur vizuale, dar calitatea imaginii şi sunetului depăşeşte cu mult media la ceea ce aţi văzut în ţară.

Cinematograful aduce cu La Géode (mai puţin abrupt mi s-a părut) şi e recomandabil să staţi pe mijlocul sălii, în rândurile 7-10 pentru plăceri maxime. Este la fel de recomandabil să evitaţi să staţi lângă gherţoi care numără cu voce tare frunzele, fac mişto de coşurile de pe faţa personajelor la fiecare prim-plan şi-şi exprimă nemulţumirea în legătură cu scenariul filmului. (credeau că e un fel de Matrix cu dinozauri😦 ).

Filmele durează 45 minute şi sunt documentare / popularizare a ştiinţei. Scaunele sunt fixe şi nu veţi avea parte de alte efecte (fum, aburi, jeturi de aer, stropi, etc.).  În ciuda preţului cam mare, merită să vedeţi un film pentru că filmările sunt excelente, ochelarii sunt buni, iar sunetul extrem de fidel. O chestie curioasă pe care am remarcat-o la ieşire: ochelarii de copii sunt galbeni, de femei sunt verzi şi de bărbaţi sunt albaştrii. Habar n-am de motiv, dar îmi pare rău că nu i-am încercat pe cei ai soţiei ăn timpul filmului ca să văz dacă există vre-o diferenţă (nu vreau să fac glume misogine, daaa?).

Cea mai nasoală parte la Mall-ul ăsta e ieşirea. Strâmtă, idiot făcută, prost semnalizată, prost dirijată de oamenii parcării, un dezastru. Poţi pierde o grămadă de timp la ieşire. Chiar dacă ai petrecut o zi bunicică, ieşirea îţi lasă un gust amar, te enervezi şi îţi spui că nu merită să traversezi oraşul ca să ajungi acolo. În plus, la întoarcere dai peste aceleaşi bucurii în trafic cu dube ale căror şoferi ar fi mai nimeriţi în spatele dubei, nu la volan, peste tanti blonze care de abia văd de după volanul câte unui X paişpe, VW-uri tunate cu lumini dinamice, neoane pe sub ele şi boxe date la max. Şi mai dai şi peste câte o sperietoare ca cea din poză. Scary Matiz în killer traffic!

Comentarii
  1. cdmitroi spune:

    pana la urma te-ai dus ai? n-ai scapat:D. Noroc cu tehnica asta din constructii ca altfel nu te mai trezeai sa te duci la frumosul Mall, construit la randul lui cu bormasini, zidari, instalatori si toate adunate la unison pentru fericirea lui bogdanic. Vezi cum binili invinge?:P

  2. Escu spune:

    eu am de gand sa ma duc in ianuarie..cand o sa fie liniste pe acolo. n-are sens sa ma inghesui pe acolo.

  3. hime spune:

    Deci o experienta placuta… in afara de vecinii de scaune🙂 Uite ca m-ai facut curioasa cu faza cu ochelarii , ia sa caut eu pe net !

  4. Mihai spune:

    si care e pana la urma acel pret cam mare?
    oricum eu as vrea sa vin la Avatar ca am auzit ca au reusit astia sa ia si ei o copie.
    ghertoii aia de care vorbesti reprezinta motivul pentru care nu am mai fost la cinema de cativa ani buni.
    iar ceasul ala desteptator al tau mai mult ca sigur e ruda cu al meu. la mine are si baros. cred ca din cand in cand se crede bancusi si mai sclupteaza un pic.

    • bogdanic spune:

      24 lei pentru un film de 45 de minute.
      Avatar nu cred ca va fi bagat la IMAX, ci intr-o sala normala in care-ti da ochelari 3D.

      • Mihai spune:

        nu domne ca am citit eu ca au facut rost de copia avatar format imax. adik l-au luat special pentru asa ceva. pretul nu mi se pare mare avand in vedere ca m-ar costa mult mai mult drumul pana acolo, dar mi-e frica de cat o sa fie la avatar care cred ca o sa aiba cel putin 3 ore.

Lasă un răspuns

