Ciolan de porc rotisat

Posted: 6 Octombrie 2009 in bogdanice, Din viata
Etichete:, , , , ,

ciolanDacă vă întrebaţi, habar n-am dacă e ciolanul rotisat sau porcul. Am pus titlul ăsta la mişto să mai vină lumea şi pe la mine. După cum văzui asta interesează pe toată lumea. Inclusiv pe cei ce ne conduc.

Trăim o remaniere de guvern. O gaşcă de miniştrii şi-a dat demisia în semn de „nu mai pot trăi cu ăştia în casă”. Decizii politice care m-ar lăsa indiferent, dacă nu mi-ar creşte scârba privind spectacolul şi n-aş fi conştient că fac parte din toate astea. Nu iau apărarea nimănui şi – ciudat – am ajuns să nu fiu înfocat împotriva nimănui punctual. Nu am speranţa de mai bine şi nici nu mai sper să nu fie mai rău.

Miniştri cu două portofolii (interimar)? Firesc. Au rezolvat de mult problemele din ministerul lor şi cine nu-i doreşte două ciolane în loc de unul, fie el rotisat sau nu. Videanu la Sănătate? Firesc. A rămas fără pietre de borduri şi le adună şi pe alea de la rinichi. Boc la Educaţie? Cum altfel să înveţe tinerii să-şi contrazică opiniile decât de la unul ce-şi contrazice propria teză de doctorat. Cum să înveţe copiii noştri să asculte de cei mari altfel decât de la cineva care face tot ce i se spune. Udrea la Mediu? Decizie firească. S-a oferit singură pentru că e toamnă şi turismul a mai pierdut din actualitate. În plus ştie să măture, deci se dovedeşte o soluţie normală. Paleologu nu era bun la asta.

Ce e ireal în tabloul ăsta? Nimic. Avem guvern în continuare pentru 45 de zile. Altfel se ajungea la validări în Parlament şi începea circul. În modul ăsta Guvernul lucrează şi îşi poate asuma răspunderea pentru o grămadă de legi, başca se poate contrazice trimiţând o lege în Parlament şi promiţând sindicaliştilor că vor putea discuta pe această lege.

stire

Aşa-i politica şi e aşa peste tot. Săptămâna trecută am dat o fugă până în Germania cu trebi. Am ajuns imediat după ce Angela Merkel câştigase alegerile cu CDU. Am văzut afişe electorale în care mulţumeşte de încredere. Aşa vor fi şi la noi. (Danke se va traduce la noi prin Mu*e) Dar problemele Angelei de-abia încep.

AfisAMChiar dacă a câştigat alegerile, va trebui să facă o coaliţie cu liberalii (FDP) şi se anunţă negocieri crâncene. Problemele care stau în faţa viitorului guvern german sunt similare cu ale noastre. Şomaj, deficit bugetar, investiţiile în educaţie, mediu, energie, etc. Negocierile ce vor urma se vor concentra pe reducerea fiscalităţii pentru că nu se înţeleg asupra cuantumului reducerii.

Şi la noi discuţiile se poartă asupra aceloraşi puncte, dar cu mici diferenţe. Ceea ce nu se potriveşte este, în esenţă, ceea ce contează. Se pare că aceste reduceri se vor opera în Germania din 2012, spre deosebire de noi care, după cum spune ministrul Muncii sau Finanţelor (nu ştiu care), vom creşte TVA-ul din 2010.

Suntem, deci, mai buni, iar Germania trebuie să se gândească mai bine dacă vrea să fie über alles. Să ia lecţii.

Ştiu, fac spam cu titlul ăsta. Dar numai un pic, pentru că este vorba şi despre ciolan şi despre porci. Cu rotisorul am dat-o în bară. Iar în poză e un ciolan din Austria, nu din Germania. Să-mi fie ruşine!

Comentarii
  1. WhiteWolf spune:

    Nu sunt sigur ca (mai) merita atata atentie si aplecare insa daca asa simti tu….
    Neinteresant, cu siguranta, nu esti. Poate doar putin prea sumbru atunci cand spui „Nu am speranţa de mai bine şi nici nu mai sper să nu fie mai rău.”

    • bogdanic spune:

      E ciudat ca nimeni (din politica) nu analizeaza si reactioneaza la gesturile celor de la conducere. Uneori e bine sa faci comparatii, iar eu ma simt inert daca nu remarc diferentele.
      Sumbru sunt ca nu-mi mai place sa-mi fac iluzii.

  2. hime spune:

    aha … ne iei cu inselatorii ??? oricum ai dreptate cand vorbesti despre politica/politicieni poti sapui si un titlu care sa contina porc sau ciolan de porc

  3. Cacialmaua spune:

    […] discutii politice, dar nu pot sa nu ma exprim, vazand zi de zi  cum ne afundam in cacat. Ma bucur ca nu sunt singurul care a ajuns la aceeasi […]

  4. LiaLia spune:

    Îmi permit să cred că tocmai „nu merită atâta atenție” spus de prea mulți oameni de prea mulți ani ne-a adus să fim pișați de sus de căcații ăștia care își spun politicieni. Știi, singura țară din UE care în perioada asta a avut o creștere economică ( de 1 și ceva la sută) e Polonia, care ce-a făcut? A SCĂZUT TAXELE ȘI IMPOZITELE!!! La nemți și-au pus politicienii mari probleme că a fost prezență scăzută la vot, poate ar fi cazul să se impună prezența obligatorie. Câți au fost la vot? Puțin peste 70%!!!! La noi ce se întâmplă din 4 în 4 ani și acum și la 1 an? Pufăim că „nu merită atâta atenție”și îi lăsăm IAR să facă ce vor ei! Că pe ei îi pedepsim! Mie mi-a trecut până și greața, e o ură viscerală acum.

    • bogdanic spune:

      Legat de taxe: prin noiembrie scriam asta.
      Legat de atentie: poate nu merita sa le dam atata pentru ca e foarte probabil ca, in urma alegerilor sa nu mai avem nici urma din guvernul asta, iar cei noi sa fie altfel.

      • LiaLia spune:

        Doamneeee, cât optimism! M-ai făcut să zâmbesc așa târziu în noapte. Care cei noi? De câți ani n-au mai venit unii noi de-adevăratelea? Dacă vor merge mai mult de 27-30% la vot și nu va ieși băsescu, promit să îmi fac pictorial în curu gol și să mă arăt la tot poporul :))) Deși mi-e teamă să nu vă sperii pe toți și să mă lăsați singură … în curul gol😀 Varianta Oprescu nu se pune, că e tot un băsescu, numa că se dă de doctor. Și tot guvern pdl cu combinație anus-contra-naturii cu psd va fi. La vremuri noi, tot ei!

      • bogdanic spune:

        Hey, pentru pictorialul ala, promit ca aduc juma’ de cartier la vot. Iar io cu Mitroi facem turism electoral sa votam de vre-o 30 de ori. Doar-doar!

        • cdmitroi spune:

          =)) =)) LOL LOL sigur da. Prin urmare, sa mergem la vor. Pentru asta voi cauta cele mai stupide motive sa conving catieru sa mearga vot. Cat despre turism, deja am inchiriat autocarul (44 persoane(eu ii angajez de maine) x 1000 locatii (pana la arad ajungem sa punctam de 44000 ori) locatii => 0,24% votanti in plus. Hai ce depasim pragul psihologic de 30%.

    • Vlad spune:

      prin absenta la vot ne pedepsim pe noi insine

  5. cdmitroi spune:

    De cativa ani de zile am capatat o sensibilitate deranjanta la stomac si oareshcum urasc ciolanu de porci. Nu stiu daca aici, in politica damboviteana e vorba de lupta pentru ciolan pentru porci sau de o haita de hiene cu dintii infipiti intr-o caprioara (sau caprior sa nu facem discriminare).
    Faptul ca fiştecare ministru a mai luat un ministru (minister) mă trimite cu gândul la produsele FMGC 2 în 1 şi mai nou 3 în 1, iar cât de curând vom ajunge la 14 în 1 şi vom fi actorii fericiti ai prostiei, protagonisti ai frumosului film „Back to the foretime” cu Zeus in rolul lui Christopher Lloyd.
    Daca in 2000 l-am votat pe Buni sa nu iasa Tribunu, in 2004 la-m votat pe Zeus sa nu iasa Bombo, la alegerile astea voi vota cu oricine numai Zeus nu, de frica sa nu iasa again el prezidante.:P
    Oi fi tu impartial dar eu nu-s.
    Nu stiu ce vrei tu de lau politicile fiscale din tara asta. Toate legile fiscale sunt sortite eschivarii. (am zis bine oare?)
    In plina criza, cand toate guvernele din lumea asta, inventeaza politici de relaxare fiscala, expertul in falimente- Pogea si-a gasit o noua entreprindere de falimentat.
    Eu incetez sa mai scriu ca depasesc spatiul alocat si ma cearta lumea. Vai cat am scris.
    Ma gandeam si eu la un post politic, dar de data asta o las mai moale.
    Sunt cu oichii pe tine.

  6. sufletica spune:

    da… de unde… titlul e cu bataie la mine… stiu eu. Numai asa de-al naibii sa imi faci in ciuda ca stii ca trec printr-un regim drastic. Politica… blablabla… aiurea… vrei sa ii dai sufletelului cu ciolanul in cap… of…😀

    • bogdanic spune:

      Pai, matale pui pe blog copane maure (mascate drept concurs) ca stii ca io sunt la „regim” permanent.
      Pun si io ciolan (mascat in probleme politice) ca sa iti raspund la provocare.

  7. sufletica spune:

    hahaha… regim permanent – asta chiar a fost buna😀

  8. Aimee spune:

    Faci ce faci si ne atingi la lingurica😛 Foame ne e, dar nu mai putem inghiti..si totusi..EI sunt inca acolo..
    P.S. Poza e tare din toate punctele de vedere🙂

  9. […] eram convins ca vreau sa scriu acest post, dar urla targul dom-nilor de mojicia clasei politice […]

  10. Escu spune:

    dom’le…nu votez nici daca ma bateti… Romania este tara in care nimic niciodata nu se termina…

  11. Leapsa 12 spune:

    […] spun ca mi se rupe, caci mi-s o lady.. ) de figurile “eminente” care roiesc in jurul ciolanului pomenit de Bogdanic? Nu mai […]

  12. […] s-a intors din conced fascinata de Croatie, a laudat (pentru prima data in istorie) barbatii si a promis ca va face un collage interesant daca nu iese Basescu la alegeri si daca la vot se vor prezenta […]

Lasă un răspuns

