Uite banca nu e banu’

Posted: 2 Septembrie 2009 in bogdanice, Din viata
Etichete:, , , , ,

Azi m-am enervat de dimineaţă. De cu traficul de pe Ştefan-cel-Mare care a devenit la fel de imposibil ca în zilele de glorie, în timp ce văz la Denisuca traficul din Deva. Năduf!

Apoi, un poliţist berbec (de zodie vorbesc, v-aţi prins!) ce m-a ţinut să nu fac stânga că-i venea lui o coloană oficială peste 10 minute. Stai ca boul (zodie chinezească!) că poate trece un mahăr către scârbici. Năduf!

Apoi unii de la un catering de mâncare chinezească care îmi greşesc comanda şi consideră normal ca io să manânc orez cu ciuperci în loc de pui cu ciuperci, în condiţiile în care mai luasem şi un orez simplu. Adică orez-ciuperci-orez. Simetrie chinezească. Şi unii vorbesc de mâncare (chiar şi dietetică) când mestecam io la orez cu orez cu ciupercutze. Năduf!

Merg la super-mini-market să iau dospeală că încă mi-e foame la burtă. Bag în coş cu speranţa că voi balota şi altceva în afară de balastul chinezesc. La plată – scot cardu’ şi-mi e respins. Zic lu’ gagiul de la casă să mai încerce, dar sanchi! Card expirat! Azi e 1 septembrie şi trebe altul. (Later edit: citesc la piticu o situaţie similară). Scot din listă şi selectez ceva de papa pe care să-l pot plăti cu mărunţişu’ din buzunare.

Şi mă apucă furia. O furie dezlănţuită. Pe băncile astea de kk. Pe dobitocii de la raiffeisen care ştiu să-mi trimită SMS-uri când întârzii sa acopăr cardul de credit, pot trimite mailuri d’astea sau ca ăsta de mai jos în care se laudă că implementează nu’ş ce soluţie de securitate fără să respecte regula minimă de bun simţ a folosirii câmpului „Bcc:”.

raib2

Justificarea lor: cardul a fost emis, mă aşteaptă la sucursală. Emiterea a fost anunţată în prealabil printr-o scrisoare nerecomandată pentru a cărei soartă nu-şi asumă nici o responsabilitate. Da, când au nevoie de mine mă găsesc prin SMS. Atunci nu mai trimit scrisoare nerecomandată. Da, scrie pe card când expira, io de ce nu m-am uitat. Ei nu au de ce să-şi ceară scuze, pentru că scrie pe card.

Plec să-mi iau cardul cel nou. Io flămând, maşina şi ea sărăcuţa! Beculeşte din luminiţa de pe bord că-i e foame la rezervor. Mai trebuie să aştepte că n-are tac-su bani să-i dea să pape. Petrec mult timp în trafic, opresc aerul condiţionat ca să reduc consumul şi am prilej să judec un pic situaţia.

raib3Pe timp de criză, pentru a-ţi merge afacerea, ai două strategii principale pe care trebuie să le aplici. Prima se referă la păstrarea şi fidelizarea clienţilor existenţi, iar a doua se referă la atragerea de clienţi noi.

În România e criză, dar nimeni nu ştie asta. Altfel cum s-ar justifica nesimţirea cu care suntem trataţi? Cum îţi conservi tu portofoliul de clienţi când măreşti dobânzile şi comisioanele, când îţi pui clienţii în situaţii penibile de a nu putea plăti? Cât de mare e criza de nu poţi trimite un SMS cu informaţia că există un card nou care îl aşteaptă pe client? Cât de mult te costă să-ţi ceri scuze? Cât de mult te costă să fii amabil şi nu corporatist încuiat cu băţul în fund?

Un client care-şi foloseşte cardul zilnic nu cred că se uită la data de expirare. A-l anunţa că îi expiră cardul pe care-şi ia salariul e o regulă de bun simţ menită să-l protejeze de ipostaza de a spăla vasele în restaurantul unde a mâncat şi nu poate plăti, sau de a fi batjocorit la benzinărie că a făcut plinul fără un ban în buzunar.

Alături – o fotografie din campania Raiffeisen pentru atragerea de clienţi noi. Dă-ne o fotografie şi noi îţi trimitem caricatura. De data asta spun adevărul. Se traduce prin: Dă-ne banii tăi ca să te facem de râs. Dă-ne încrederea ta şi noi o facem ridicolă. Amar!

Comentarii
  1. Ciupercutza spune:

    Pe mine cel mai tare ma enerveaza ca trebuie sa ma duc sa ridic cardul de la sucursala unde am contul. Si asta e la Cora in Pantelimon pentru ca acolo am avut un credit pentru o masina de spalat acum 4 ani si ei mi-au deschis un cont.
    Cand am vrut sa-mi fac un card atasat acelui cont(dupa vreo 2 ani), m-am dus constiincioasa pana la Cora si am depus cererea. Mi-au spus ca dureaza 10 zile. M-am prezentat la data respectiva si cererea mea era … neprocesata. Am mai asteptat 10 zile si m-am dus dupa card. Pai nu e … ca nu stim ce s-a intamplat cu cererea.
    M-am dus la alta sucursala (Decebal) si am cerut card, fara sa spun ca am cont la ei. Evident ca m-au gasit in sistem si m-au trimis … unde crezi??? La CORA!!! Ca acolo am cont, lua-l-ar gaia de cont!
    Le-am explicat situatia si mi-au promis ca-mi fac ei card in regim de urgenta, cica. Dupa cateva zile m-am prezentat la Suc Decebal si bineinteles ca cucoana de acolo mi-a zis sa ma duc sa-mi ridic cardul de la agentia unde am contul!!! Naduf🙂
    Nu-ti mai povestesc ce certuri am tras cu ei, dar dupa aproape 2 luni am intrat si eu in posesia plasticului.
    Ii doare pe ei la basca de clienti😉

    Cand a expirat m-am dus direct la Cora si l-am ridicat. Fara scandal de data asta. Nu m-a anuntat nimeni ca-mi expira.

    In schimb aia de la ING m-au zapacit cu scrisori si telefoane pe motiv ca mi-a expirat buletinul! Nici pana in ziua de azi nu le-am dus o copie.😀

    • bogdanic spune:

      Io am schimbat de mai multe ori cardurile la ei. Am doua. De obicei ma sunau din timp si-mi recomandau sa nu stau sa expire cel vechi si sa vin sa-l iau pe cel nou pentru a nu se crea probleme. Nu unul, ci mai multe telefoane. Nu-mi placea sa ma piseze la cap, dar nu m-am plans niciodata de asta. Acum mi-au tras-o.

  2. sufletica spune:

    nu ma bag in miez fiindca sunt pe fuga. Ai grija cu e-mailurile ale fiindca sunt pshing-uri. Adica daca ai bagat user si parola, la revedere bani din conturi. Banca nu iti va trimite niciodata acest gen de e-mailuri. Ma pronunt si mai tarziu la postul asta… acu fuugggggggggg

  3. sufletica spune:

    bre… sa explic pe larg, banca nu se phishing pe tine, ci anumiti hackeri care prin intermediul acestor e-mailuri reusesc sa intre in conturile celor care acceseaza pagina respectiva. Pagina este exact ca cea de la banca respectiva, numai ca este un fake. Banca trimite e-mailuri, nu are oameni angajati pentru acest gen de corespondenta. Este mult mai usor sa sune clientul. Daca, printr-o minune trimite un e-mail, in niciun caz nu il va trimite la „n” persoane, ci numai clientului respectiv.
    In alta ordine de idei, aveti mare dreptate cu acel subiect intitulat „card”. Numai ca asta este politica bancilor, in momentul in care ai solicitat un card la o anumita agentie, el este atribuit acelei agentii. Exista insa posibilitatea sa soliciti cardul re-emis la cea mai apropriata agentie. Nu esti obligat sa mergi la unitatea unde l-ai deschis. Mai multe informatii, daca mai vrei, stii e-mailul.
    P.S: am scris prea mult?:D

    • bogdanic spune:

      Lady! Io aveam card pe vreme cand unii dintre voi invatau sa citeasca. Si luam banii pe card ca lucram cu neste computere. La raib este al treilea card de debit pe care il schimb. Am schimbat si doua de credit. Sunt client vechi. Online fac plati de fo’ trei ani. Nu m-am plans ca merg pana la vitan sa schimb cardu’. Stiu ce inseamna phishing si cum se fura date.
      Acusha autentificarea pe pagina se face intr-un fel diferit si o stii prea bine. ‘geaba ia parola.
      Plansetele mele sunt ca nu m-au anuntat (poate doar printr-o scrisoare ce nu a ajuns) ca imi expira plasticu’. Si ma puteam face de kk.
      Iar boala mea legat de mailuri cred io ca e justificata. Fac un forward ca stiu cu cine am de a face.
      You’ve got mail!

  4. viataprinromania spune:

    Sa nu te superi pe mine da mailu` la care ai facut poza pare a fi phishing curat sunt sortati clientii cu litera „B” in alta ordine de idee chiar si retarzii de mai lucreaza prin banci au auzit de BCC.

    E prea dubios mailul respectiv … dar daca nu ti-a cerut user si parola sau login pe un „anume” link din mail care sa te duca pe „pagina” bancii pentru Login atunci nu e phising.

    Nu e phishing da e prostie in forma pura pentru ca asa vezi toti clientii lu` raifaizan ce au litera B in nume😀 un pic cam stupid nu crezi ?

Lasă un răspuns

