Harry Potter 6

Posted: 27 Iulie 2009 in Film
Etichete:, ,

Am văzut în weekend ultimul film apărut în serie: „Harry Potter şi prinţul semipur„.

Deşi recenziile îl prezintă ca pe cel mai bun din serie, eu n-aş spune asta. În ciuda atmosferei sumbre, episodul ăsta este, parcă, un pic mai puţin întunecat decât cel dinainte. Şi mai are şi câteva nuanţe de umor – protagonist Ron. Se vede că scenaristul Steve Kloves a revenit după lipsa din episodul 5.

Efectele speciale nu lasă de dorit, iar la capitolul imagine şi ilustraţie sonoră – filmul stă bine. Nu m-aş încumeta să-l compar cu Stăpânul inelelor, dar nu pot să spun că aş fi sperat mai mult.

Un plus al filmului sunt înşişi actorii. Îmi pare că trecerea completă în adolescenţă le-a fost benefică pentru maturizarea ca actori, pentru a nuanţa dialogurile şi a stăpâni personajele cu care se prezintă în faţa spectatorului.

Nu mi-a plăcut, totuşi, construcţia scenariului şi modul cum s-a încercat motivarea acţiunilor. Suspansul e creat puţin cam artificial, iar unele justificări lipsesc. Filmul pare sacadat şi te bombardează cu scene din care nu prea ştii ce să alegi.

Nu am idee ce poţi înţelege din acţiunea filmului dacă n-ai citit cartea. Şi, la fel de bine, dacă ai citit cartea, acţiunea filmului poate să te dezamăgească. Senzaţia este că s-a încercat înghesuirea în două ore şi jumătate a unei cărţi ce ar fi putut genera peliculă de două ori pe atât. Probabil ăsta este motivul pentru care a şaptea carte a fost prevăzută să fie ecranizată în două filme.

Merită văzut, dar nu făcut din asta un scop. Rămân la părerea că primele două episoade din serie au fost cele mai bune.

Comentarii
  1. Escu spune:

    Abia astept sa-l vad. Ai fost la cinema sau ti l-ai tras de pe net?

  2. thornofrose spune:

    Nu știu de ce, dar nu-mi place filmele astea. Nu mă atrag.. asta e..

    • bogdanic spune:

      Nu esti in publicul tinta.🙂
      Dar tanara generatie nu doreste sa-l vada?

      • thornofrose spune:

        Ce mă-mbătrâniși tu repede!😆 Îmi place vrăjitorul Merlin, dar nu Harry Potter..Nu știu dacă am un motiv obiectiv, dar.. am ceva ca o antipatie pentru el dintotdeauna. Pentru film, nu pentru personaj.

      • bogdanic spune:

        Vorbeam de bobocii de rose. De carja batranetilor tale. Ei nu vor? Sau sunt prea mici… Hai, mai dezvaluie un pic!

        • thornofrose spune:

          De fapt..nu sunt prea mici. Probabil că le place. O să-i întreb data viitoare când voi vorbi cu ei. Ei sunt în Ro..deocamdată.

  3. Saturnianul spune:

    Nu ştiu dacă e vorba de un anume public ţintă. La filmul ăsta s-au înghesuit de la mic la mare. E vorba mai mult de gusturi. Nici pe mine nu m-a atras nici un film din seria asta. Mai interesant mi s-a părut Stapînul Inelelor.

    • bogdanic spune:

      La un asemenea buget nu ai cum sa nu ai un public tinta. Se mai merge pe ideea ca parintii, chiar daca nu sunt entuziasmati de film, vor merge pentru ca ii insotesc pe copii.
      Stapanul inelelor a fost o trilogie din care juniorii nu inteleg mare lucru. E adresata preponderent maturilor, iar cei care au notiuni de istorie il apreciaza si mai mult.

  4. hime spune:

    nici mie nu mi-a placut foarte mult ! iar finalul a fost chiar aiurea !

Lasă un răspuns

