Gânduri despre ne-şoferi

Posted: 20 Iulie 2009 in bogdanice, Din viata, Pe strada
Etichete:, ,

Am avut şi zile mai grele decât astea ultimele, dar n-au fost foarte multe. Azi e mai bine.

În plus, de două zile, merg săptămâna trecută, am mers vre-o două zile cu metroul + piciorul din motive tehnice. Asta mi-a dat un răgaz să observ lumea care nu are „calitatea” cotidiană de şofer. Nu e prea multă, dar sunt ore şi ore. Chiar dacă e puţină lume, tot se găsesc câte unii să se bată pe ziarul gratis din staţiile de metrou. Am luat şi eu unul şi am făcut sudoku. Nu prea mă interesa altceva dinăuntru.

Ce se poartă? Căştile în urechi, şlapii de plastic în picioare şi transpiraţia sub braţ. Astea sunt cele mai frecvente. În rest: grabă, aglomeraţie la aparate şi merdenele la ieşirea din metrou.

Într-o dimineaţă am experimentat înghesuiala din vagoane pentru două-trei staţii. Ocazia asta m-a făcut să-mi aduc aminte de călătoria mea în Japonia. Şi de împingătorii autorizaţi care îndesau lumea în trenuri ca să se poată închide uşile. Acolo, nimeni care se găsea deja în tren nu ţipa la cei ce încercau să intre că sunt nesimţiţi şi să aştepte alt tren sau să încerce un alt vagon. Acolo, dacă suna un telefon mobil, cel puţin 5 persoane se controlau simultan să vază al cui sună. Pentru că nu suna cu manele. Şi era atâta înghesuială că nu puteai să-ţi dai seama dacă e al tău sau al celui lipit de tine. Vorbeam de educaţie, nu?

Asta mă face să mă întreb: poţi fi politicos, oare, şi cînd stai ca sardeaua în mijloacele de transport în comun? Poţi oare sa îţi ceri scuze celui căruia tocmai i-ai tras un cot în cap? Sau se subînţelege că n-ai vrut? Anyway, aproape nimeni nu se oboseşte să se scuze, deci e o cauză moartă. Probabil că devii imun după o perioadă de timp la tot ce înseamnă neciopliţi în metrou.

Mărturisesc faptul că nu m-am simţit în largul meu în perioada asta. Pentru că mi s-a părut extrem de cald şi asta, cred, o datorez aerului condiţionat din maşină. Mi-am pierdut toleranţa la căldură şi am transpirat din abundenţă. Am ajuns la serviciu/acasă fleaşcă de transpiraţie după experienţa metrou + mers prin soare. Nasol.

Ca o concluzie (sau mai multe) trebuie să recunosc lipsa mea de entuziasm la gândul mersului cu mijloace de transport în comun. Pe lângă avantaje evidente gen mişcare fizică, preţul redus al transportului, o anumită exactitate în estimarea momentului de ajungere, posibilitatea efectuării unor cumpărături pe drum, posibilitatea de a citi vre-un ziar sau carte pe drum, îţi mai clăteşti ochii cu „una-alta”, etc. – mai există şi dezavantaje pe care nu am cum să le trec cu vederea.

Să procedez invers şi să enumăr avantajele mersului cu maşina:

  • nesimţiţii din maşinile din trafic nu au miros (sau nu le poţi simţi mirosul),
  • poţi fuma când vrea bricheta ta,
  • poţi înjura pe oricine fără să te audă şi să-ţi tragă un pumn în nas,
  • oricât ar fi aglomeraţia de mare, te poţi scărpina în „bărbie”, adică te poţi mişca în voie,
  • nu eşti obligat să vezi picioare în şlapi sau papuci de plastic,
  • nu asculţi conversaţiile altora despre cât de teribili sunt ei la serviciu sau cum i-au zis-o lu’ aia de la contabilitate
  • nu ajungi complet ud la lucru să trebuiască să te speli şi deodorizezi,
  • poţi vorbi la telefon fără ca cineva să-ţi judece limbajul şi/sau modul de adresare,
  • îţi poţi alege drumul/traseul

Nu mai ţin minte, am zis de şlapi?

Comentarii
  1. ciupercutza spune:

    Na, stii cum se zice: te obisnuiesti repede cu masina. Inapoi e mai greu😉
    Tu ai avut treaba cu metroul. Iti recomand tramvaiul 14 sau 5 la ore de maxima „audienta”. Eu am iesit dintr-unul uda la propriu pe picioare. Pur si simplu curgeau apele de pe mine. Impotriva mirosului am mereu in poseta un servetel parfumat, pe care il pun pur si simplu la nas.
    Pe cuvant ca prefer sa merg pe jos. Atunci cand pot.

    • bogdanic spune:

      Nu credeam, dar asa e. M-am obisnuit cu fundul in masina, cu aerul conditionat si cu nervii pe taximetristi. Mi-ar fi cam greu sa merg pe jos 14 km. Nici cu bicicleta nu mi-ar fi bine 28 km pe zi.

  2. rontziki spune:

    Si eu am fost nevoita acum cateva luni sa merg din nou cu metroul cateva zile si chiar cochetam cu ideea de a ma reorienta catre acest mijloc de transport din motive de rapiditate, de costuri si de boemie🙂, ca sa zic asa…sa mai vad oameni, sa mai citesc o carte…Am renuntat imediat ce am capatat masina inapoi pentru ca, in afara de costuri, nici un avantaj: ideea de rapiditate a disparut cand am stat la coada intre cele 2 linii de la Victoria cam cat as fi stat la vreo 5 semafoare, unde macar nu ma calca nimeni pe picioare…cat despre citit si cascat gura la ceilalti participanti la plimbare, no way! Am mers ani de zile cu metroul, dar ca ultimele incercari nu a fost vreodata…

    • bogdanic spune:

      De cele mai multe ori e mai rapid, dar ai timp fix de calatorie. Daca te grabesti – nu poti. Cu masina ai mai putea…

  3. cdmitroi spune:

    Ultima data cand m-am urcat in „le metro” a fost cand trebuia sa ajung la un concert la Sala Palatului. Este, intradevar, traumatizant. Aia cu spalatu si cu mirosu domneste prin reteaua metroului „muncipal” din vremea in care nu eram dotat cu masina sufltului meu ” Mitica cardiacu”. Facusem pe vremea aceea si un clasament al zonelor din muncipiu, in care frica de apa si sapun imi atingea simturili olfactive. Eu prefer masina ca nu mai urc trptzili la metrou. Cat priveste papucii, da, ai mai zis, nu te repeta ca face rau lecturii, noroc ca retin cele citite (macar pentru 10 min).

    • bogdanic spune:

      Chestia e ca io merg cu 3 metrouri pana la destinatie. Asa ca n-am nici o sansa sa ratez vre-un aspect. Ah, ce mi-a lipsit masina…

  4. […] Bogdanic se plange de transportul in comun. Eu zic ca s-a obisnuit sa-si puna curul in masina si sa dea drumul la aer conditionat. […]

  5. Saturnianul spune:

    De acord cu tine legat de maşină. Ai uitat să menţionezi ceva: poţi asculta ce muzică vrea muşchiu tău şi cînd vrea muşchiu tău. Eu stau prost la capitolul aer condiţionat că n-am. Tre’ să schimb maşina.

    Cînd am chef de mers pe jos (că îmi place), chiar merg pe jos fără mijloace de transport. În rest, de avarie, metrou sau, în cel mai rău caz, tramvai. Cît priveşte mirosurile, caut să mă plasez pe lîngă vreo femeie parfumată şi drăguţă. Am grijă şi de vedere nu doar de nas😀

    • bogdanic spune:

      Muzica poate fi si la iPod sau altceva. Cu radio in metrou e mai nasol.
      Fara aer conditionat e chiar naspa. Trebuie sa faci ceva.
      Nu degeaba am zis io ca unul din avantaje e ca mai vezi „una-alta”😉

Lasă un răspuns

