Pe şoselele patriei

Posted: 29 Iunie 2009 in bogdanice, Din viata, Pe strada
Etichete:, , ,

După ce am făcut în trei zile cam tot atâţi mai multi kilometri decât a făcut Mitroi din Grecia până acasă, dar numai pe şoselele patriei, pot să trag următoarele concluzii:

  • Am mers pe autostradă, drumuri europene, drumuri naţionale, drumuri judeţene. Calitatea drumurilor diferă, dar am constatat îmbunătăţiri faţă de altă dată când am mai făcut drumul ăsta.
  • Vineri seara, şmecherii sunt stăpânii şoselelor. Depăşiri prin dreapta, flash-uri, mers la 1m în spatele tipului din faţă la 150 km/h, etc.
  • Sâmbătă ies pe şosea proştii. Ăia care au frică de şmecheri, dar care vor să-şi demonstreze abilităţile de piloţi pe şosea. Şi fac ce ştiu mai bine. Adică să încurce lucrurile şi mai mult decât sunt ele încurcate. În plus, poliţia se odihneşte.
  • Tot sâmbătă, pentru că e mai liber, ies la una mică ăia de testează maşini. Adică te poţi trezi că vin din spate un A6 şi un 407, unul pe stânga, celălalt pe dreapta, ambii făcându-ţi semn cu farurile să te dai de-o parte. Alegi să te pui în faţa maşinii care ţi se pare mai nasoală. Avantajul e că nu te poate scuipa pentru că e preocupat să-l ajungă din urmă pe ăla de l-ai lăsat să treacă.
  • Duminică ies pe şosea toţi. Şi şmecherii şi proştii şi ăia paşnici şi ăia violenţi. Lucrurile se complică pentru că toată lumea se duce acasă. Eşti cam încolţit. Nu poţi fi nici mai şmecher decât şmecherii, nici mai prost decât proştii. Dacă vrei să fii cel mai şmecher dintre proşti – sfârşeşti a fi cel mai prost dintre şmecheri.
  • Nu e bine să enervezi vre-un şofer de TIR de Kiev. Pentru că-l doare în măciuca lui ucrainiană că tu ai un Volvo S80 de Dâmboviţa sau un Chrisler de Vrancea. Dacă el nu vrea să-l depăşeşti, nu treci nici pe banda de rezervă de pe sensul opus. Mai bine stai calm că el o are mai mare. Maşina.
  • Deşi e greu de crezut, şoferii de Galaţi sunt mai proşti decât ăia de Brăila şi mai nesimţiţi decât ăia de Ilfov.
  • Maşinile cu număr de Italia nu au semnalizare şi-ţi taie faţa când vrei să-i depăşeşti.
  • Între Galaţi şi Tecuci sunt nişte sate, unul după altul, pe distanţă de vre-o 25 km de o bandă pe sens. Dacă dai de vre-un Cayenne care merge „preventiv” cu 35 km/h uiţi că ai copilul în maşină şi-i dai drumul la sudălmi. Toate planurile de călătorie se dau peste cap.
  • Dacă ţi-ai tras Logan e musai să fii şi nervos. Nu are voie nimeni să te deranjeze. Şi dacă vrea pedala ta frânezi brusc la fiecare gropiţă şi o „păşeşti”. Sau o ocoleşti pe partea cealaltă a drumului. Şi nu te dai din faţa nimănui chiar dacă ai unde.
  • Când o să am 180 de ani o să încerc să nu iau câte o găleată plină cu apă în fiecare mână şi să traversez „în fugă” drumul naţional. S-ar putea ca vre-unul să nu înţeleagă că i-am ieşit cu plin în cale.
  • Unui Tico îi stă bine să fie verde praz, cu geamuri fumurii şi să se strecoare cu 110 km/h printre două camioane. E maşină solidă şi se poate pune cu oricine, chiar şi cu un Logan nervos. L-am vizualizat cum ar fi făcut poster, dar cred că a ajuns înaintea mea în Bucureşti.
  • Dacă eu am 140 la oră, iar ţie ţi-a luat tac-tu Xpaişpe cu „W” în număr – n-o să mă faci niciodată să mă bag în spatele tractorului de pe prima bandă doar ca să treci tu. În urma investigaţiilor s-a constatat că şi la SUV-uri (mai ascunsă – e drept!) se poate găsi o pedală care foloseşte la frânare. Ştiu, e mai la îndemână să bagi faza lungă, dar nu e sub demnitatea ta să mergi cu mai puţin de 200.
  • Dacă ai maşină de Bacău cu număr TVR nu e obligatoriu să te asiguri. Şi poţi să tai curbele cum vrea muşchiul tău.
  • Cel mai bine pentru făcut slalom printre maşini este să-ţi iei un Vito de Neamţ. Te strecori cel mai bine.
  • Gagicile în Matiz roşu n-au nici o vină.
  • Berea cea mai bună este aia pe care nu poţi să o bei. Hidratarea cu apă e pentru bebeluşi şi şoferi.
  • Degeaba ai aparat de fotografiat dacă nu îl iei cu tine.
  • S-ar putea să fi adunat ceva poze pe radar. Când le voi avea – fac un fotomontaj şi vi le împărtăşesc. Mă învaţă Escu dacă nu ştiu.
Comentarii
  1. sometimeiwasachild spune:

    Ufff…cate constatari ai facut… :)) Tre sa ma conving de TIR-urile din Kiev….
    P.S.: 180 de ani?!?!?!😮

    • bogdanic spune:

      Astea-s doar o parte. As mai putea spune despre pietre care se incapataneaza sa loveasc parbrizul sau farurile de ceata (trebuie sa le schimb), despre porumbei care au decis sa se sinucida prin indoirea capotei, despre cat de misto sunt reglate farurile masinilor din România, despre curatenia toaletelor de pe sosele, despre motociclisti, etc.

  2. Escu spune:

    ai uitat sa pui link pe numele meu:P Ia-ti bre un EVO si apasa pedala calumea. Nu te face nimeni…nici ala cu Cayene-ul

    • bogdanic spune:

      Am uitat io mai multe… se rezolva. Cayenne-ul era ala de mi-a scos parul prin chelie ca se misca de ziceai ca-i dric. O blonza timida.
      Nu e genul meu – Lancer-ul. Avensis va fi viitoarea. E si masina de familie. Si nici nu pun de curse. Vreau doar sa ma ajute cand am nevoie.

      • Escu spune:

        nu te vad vitezoman, oricum glumisem la chestia cu EVO. Avensis e o masina frumoasa, de familie si din cate stiu, nu chiar asa de scumpa in comparatie cu alte masini din gama ei.

  3. sufletica spune:

    „Când o să am 180 de ani o să încerc să nu iau câte o găleată plină cu apă în fiecare mână şi să traversez “în fugă” drumul naţional. S-ar putea ca vre-unul să nu înţeleagă că i-am ieşit cu plin în cale.” – asta a fost de coma =)) =))=))

    • bogdanic spune:

      „Pustoaica” de abia se misca si nu cred ca era cu mult mai mare decat cele doua galeti. Era seara si ea era imbracata in negru. A oprit tot traficul.

  4. hime spune:

    tre sa recunosc ca ai analizat bine situatiile iar memoria ta vizuala este incredibila🙂 ma bucur ca exista si un pro : strazile sunt mai bune !

  5. Aimee spune:

    Un articol de toata frumusetea, cu umorul aferent! Bravos🙂

  6. LiaLia spune:

    Hihihihi, pentru majoritatea punctelor, puteai rămâne liniştit în Bucureşti :))) Eu am dat cam de toate în cei 650 km conduşi prin oraş în ultimele 10 zile😀

  7. grapefruits spune:

    Hey, stiu si eu satele alea dintre Galati si Tecuci. Si apropo, chestia cu galatenii, e o generalizare ( si nu imi place generalizarile). Spun asta cu pieptul inainte pt ca Galati e a doua casa pentru mine🙂

  8. Grapefruits spune:

    Eu stiu istoria asa: Galatenii se cred mai superiori decat brailenii si ca acestia din urma sunt mult mai violenti, din cauza asta nici nu au cluburi prin oras, mereu se iesea cu scandal. Mai stiu ca in Braila nu exista Mcdonalds :))
    De cate ori trecem prin Braila intalnim nesimtiti in trafic. Fara nici o exceptie.
    O sa mergem si weekendul viitor acasa si o sa fiu mai atenta la detalii, revin cu amanunte :))

  9. Grapefruits spune:

    hmm, nu am observat nimic weekendul acesta, doar nesimti care nu sting faza lunga🙂

Lasă un răspuns

