Comparaţie

Posted: 13 Aprilie 2009 in bogdanice, Din viata
Etichete:, , , , ,

ikea_job_interviewNu obişnuiesc să fac judecăţi prin comparaţie. De cele mai multe ori nu au nici o valoare. Când vreau să cumpăr un produs care costă ceva mai mult, de obicei, mă informez, citesc opinii, iau în calcul o grămadă de factori.

Sâmbătă am acţionat sub un impuls. Mi-am cumpărat o piesă de mobilier de la Mobexpert. Nu prea fac asta pentru că ştiu că au preţuri mari, iar calitatea mobilei nu este satisfăcătoare întotdeauna. În plus, sistemul lor de garanţie nu acoperă mare lucru😉 . Dar mi-a plăcut piesa, nu era foarte scumpă, mi se potrivea exact ca dimensiuni şi culoare şi mi-am zis că merită.

M-am trezit cu un pachet greuţ pe care l-am luat de la depozit şi urma să-l montez acasă. Am mai montat mobilă la viaţa mea. Nu sunt un guru în ale bricolajului, dar am niscai scule prin casă, mă descurc să citesc o schemă, am vedere în spaţiu şi mă pricep să strâng un şurub.

A fost o experienţă ce m-a împins spre comparaţie. Concluzia mea: cumpăraţi de la IKEA, pen’că Mobexpert sux!

Motivele sunt multiple. Acum, că mi-au mai trecut nervii, pot enumera câteva:

  • Trebuie să ai ceva experienţă ca să înţelegi ceva din schema „explodată”
  • Schema de montaj este pur orientativă. Dacă respecţi paşii din instrucţiuni ai toate şansele să nu poţi strânge toate şuruburile cum trebuie pentru că nu mai poţi băga şurubelniţa. Drept urmare – desfaci, strângi holsurubul şi refaci.
  • Nu toate piesele sunt numerotate. Adicătelea trebuie să-ţi dai cu părerea despre care-i una şi care-i alta.
  • Sensul în care montezi o anumită piesă nu e explicat nicăieri. De aceea a trebuit să desfac şinele de sertar pentru a le pune în orientarea care trebuie.
  • Multe din găurile unde trebuie să intre holşuruburile lipsesc. Aşa că asigurarea unei simetrii sau a paralelismului este ochiometrică. Ajungi la sfârşit şi realizezi că trebuia cu un milimetru mai sus. Trebuie să desfaci.
  • Panourile au găuri suplimentare ce nu apar pe nicăieri pe schemă. Unora le corespund (hol)şuruburi care se găsesc în pungă, dar nici ele nu apar pe schemă. Altele sunt acolo să fie. Sau nu am putut io să-mi dau seama.
  • Mai multe şuruburi diferite apar în broşură ca fiind acelaşi reper. Trebuie să vezi care-pe-unde şi să intuieşti daca în viitor nu vei avea nevoie doar de un anume profil. Altfel – desfaci.
  • Ca să prinzi anumite componente îţi trebuie mai mult de 4 mâini. De aici s-a născut înjurătura: Caracatiţă-i soră-ta!
  • Logica de asamblare este total aiurea. Primul sertar mi-a luat 25 minute şi de-abia l-am făcut dreptunghiular. Pe al doilea l-am asamblat în ordine exact inversă faţă de schemă. Mi-a luat 10 minute şi a fost dreptunghi din prima.
  • Mi-a rămas un pumn de şuruburi. Ceea ce nu e rău, în eventualitatea că pierzi unul prin casă sau că vei mai cumpăra de la Mobexpert şi vor lipsi din acea pungă.
  • Şuruburile sunt descrise orientativ în schemă. Trebuie să poţi recunoaşte metric-ul sau lungimile după datele scrise. Dacă te iei după desen – ai pus-o.
  • Dacă mizezi că te-ai prins din prima cum se îmbină totul vei avea o mare decepţie.
  • Mai sunt bucăţi de PAL redundante prin pachet. Adică au doar rolul de a face coletul mai greu. Sau dacă vrei să-ţi faci vre-un scăunel, ceva.

Una peste alta, dacă montatul unei biblioteci de la IKEA mi-a luat vre-o două ore jumate, la comoda de la Mobexpert am stat peste 4 ore şi am desfăcut 50% din şuruburi pentru un motiv sau altul.

Am uitat să vă spun concluzia: Mobexpert sux! Nu mai cumpăr de la ei. Am făcut comparaţie.

Comentarii
  1. ciupercutza spune:

    Hehe in seara asta experimentez si eu montatul unui produs IKEA. Sper sa fie usor asa cum zici tu🙂 Daca nuuuuuuuu …. eh, nu-ti fac nimic :))

    • bogdanic spune:

      Sper ca nu montezi singura! Cheama ajutor!😉
      Nu spun ca e usor. Spun doar ca e foarte clar ce trebuie sa faci, ca e la indemana oricui sa citeasca si sa inteleaga instructiunile. Totul e exact si nu trebuie sa iti dai cu parerea si sa faci incercari. Nu desfaci nimic din ce ai facut.
      Bafta!

  2. Escu spune:

    hahahahhahhaha. iar rad de necazul tau. Frate, nu stiu cum de le patesti! Oricum, genial postul dar imi pare rau ca te-ai chinuit atata. Eh..esti constient ca in alte tari…un anume OPC…iti forta sa-ti dea banii inapoi?

    • bogdanic spune:

      Nu numai in alte tari. La Ikea, la noi, poti duce obiectul inapoi dupa o luna spunandu-le ca nu-ti convine. Iti dau banii. Astia de la Mobexpert spun in certificatul de garantie ca trebuie sa constati defectul la livrare si ti-l schimba. Adica sa desfaci pachetul de fata cu ei, la depozit, sa examinezi fiecare placa si sa spui daca iti convine sau nu. Au un certificat de garantie de te doare capul.

  3. cdmitroi spune:

    Hai ca asta-i buna!!! Mi-ai luat-o inainte cu postu asta al tau. Saptamana trecuta am cumpatat de la mobexpertsux un scaun si de la ikea 1 masa si 2 sacune. Iacata timpii masurati da la cautat scule prin casa si pana la asezat mobila la locul ei in locul pentru care a fost achizitionata.
    Masa ikea – 45Kg (asa scria pe pachet) 20 min
    scaun ikea – 10 min de fiecare
    scaunt mob sux ala – 10 min despachetat, 15 min a trebuit sa ma dumiresc care ce cu cine cum…40 min asaambblare (era un surub stricat si a trebuit sa refac finetul-cunoscatorii stiu cu ce se mananca asta)
    De la Ikea am tot luat obiecte de mobilier si reportul calitate pret e OK. Nu m-apuc acu sa dau x00000 pe o canapea. Pot sa ma lafai si intr-o canapea ikea pe care m-am asamblat-o singurel.
    nu mai scriu ca iti ocup spatiu.

    cdmitroi-minitehnikus

    • bogdanic spune:

      Da-i un telefon lu’ cunostinta noastra comuna si transmite-i „salutarile” noastre. Stiu ca nu-i el de vina, dar te mai racoresti.

  4. cdmitroi spune:

    crezi ca a scapat???

Lasă un răspuns

