Un gust amar

Posted: 8 Ianuarie 2009 in bogdanice, Din viata
Etichete:, , , , , , , , ,

N-am mai scris de ceva timp. Adica am scris, dar nimic ce sa merite aruncat in lume. Am multe in gusa si se cam bulucesc sa iasa – fiecare cu trilul sau, iar ceea ce rezulta nu suna nicidecum ca o orchestra. Nici macar ca Tzuki. Asa ca le dau la ochi, le pun in punga si le las sa expire sau sa se limpezeasca.

Sarbatorile au fost OK pentru mine. Le-am petrecut la ceva distanta de Bucuresti, intr-un loc mai linistit fara prea multi marlani, fara prea multa agitatie, bucurandu-ma de  zapada (fiu-miu a confectionat chiar un omulet de zapada cu morcov-nas si masline-ochi si crengute de brad-par-maini) si incercad sa ma relaxez si sa dorm. Am constatat ca nu pot sta departe de citit bloguri, dar mi-a fost de mare ajutor prietenul meu E71.

De Revelion am ignorat complet programele TV, concentrandu-ma cu precadere pe placerile „lichide, solide si gazoase” de care am beneficiat din plin. De obicei, dupa un Revelion, trebuie sa ajungi acasa sau la serviciu sa te odihnesti. De data asta, cu putina straduinta, am revenit acasa odihnit. Una peste alta – am incercat sa-mi reincarc bateriile si sa iau o gura de liniste inainte de un an ce se anunta cu totul special.

primiti

De pe mail. Thnx, Iulia!

Intoarcerea in Bucuresti (pe data de 2 ianuarie – pentru a evita aglomeratia) m-a adus la realitate si m-a facut sa constat unele adevaruri pe care le ignoram. In primul rand, am constatat ca in oras nu e trafic, iar drumurile care imi luau inainte cam 40 minute, sunt posibile si sub un sfert de ora. Si asta fara sa te crezi in NFS. Deci solutia, people, este: Toata lumea pe DN1! Guvernul sa plece la Predeal sau pe unde i-o fi chemat Basescu, iar populatia la ski! Hai, am vazut ca se poate!

La Mall Vitan se plateste parcarea mai mult ca de obicei, promotia din Octomrie a incetat, dar mai exista o perioada de o ora gratuita. Este drept ca nu sunt anunturi despre asta. Dar au disparut si anunturile privind gratuitatea. Asa ca omu’ putea sa mai verifice…
Niciodata n-am stiut cat stau cand ajung acolo. Pentru ca ma cam pierd prin Diverta – sau mananc mai tacticos – sau familia adopta terapia prin shopping. Asa ca, de fiecare data, verificam biletul de intrare in parcare la automatul de plata. Am facut acelasi lucru si de aceasta data si mi-a folosit. Sau nu. Nu imi puteam imagina, ca din 12 masini care stau la coada la bariera sa iasa – 10 trebuie sa dea cu spatele si sa intoarca pentru a plati iesirea. Inclusiv dobitocul vehement care-i claxona pe toti cei care intorceau, iar cand a ajuns in ipostaza de a intoarce si el – se prapadea de un ras nesimtit. Mi-am propus sa fiu calm si am reusit. Nu ma grabea nimeni – era doar 3 ianuarie. Dar imbecilii sunt la fel de stresati si stresanti si cand sunt in concediu si cand sunt putini.

Ah! Era sa uit! La Mall am constatat adevarata dimensiune a crizei. Pentru ca trebuia sa fac un cadou – am fost in Media Galaxy. Am cautat un telefon cordless care sa aiba si robot (answering machine) si sa poata sa admita si mai multe receptoare. Pe rafturi era aproape gol. Telefoane – vre-o cateva si nimic din ce m-ar multumi. Televizoare LCD/plasma erau doar diagonale foarte mari sau marci ce nu cred ca incanta pe multi. Console de jocuri – doar ce-i mai ieftin. Jocuri de consola – doar de PS2. Accesorii de console – nimic. Cuptoare cu microunde – slab de tot. Am intrebat de una, de alta si de fiecare data mi s-a raspuns: „Au fost, dar s-au epuizat!” Criza, frate!

Apoi mai sunt stirile. Despre cum se omoara in Gaza. Despre cum ne omoara gazul. Sau lipsa lui. Despre „profesionalismul” guvernului care calca in strachini zi de zi si o tine sus si tare cu tampeniile. Este – desigur – sub demnitatea lor sa admita ca au gresit sau ca s-au grabit si n-au luat in calcul toate aspectele.

Sa luam, de exemplu, chestia cu pensionarii si interzicerea cumularii veniturilor lor. Asta a aparut pentru a se evita venituri cumulate foarte mari in cazul fostilor magistrati, militari de orice fel, etc. Adica cei care au pensii foarte mari si mai lucreaza adunand venituri substantiale. Dar aceasta a lovit in marea masa de oameni care, dupa o viata de munca, au o pensie de nimic si care, pentru a trai, sunt nevoiti sa mai fie activi. Este vorba despre „muncitori, tarani si carturari” care ar prefera sa duca o viata linistita la pensie, sa calatoreasca, sa vada telenovele sau sa citeasca, dar se gasesc in imposibilitatea de a-si duce un trai macar modest si se intorc la lucru.
Guvernul va fi fortat, probabil, sa recunoasca greseala si sa modifice ceea ce a scris si declarat. Se vor apuca sa scrie exceptii care vor include 80% din cazuri. Si va fi mandru – in micimea sa – ca a mai dat o lege/ordonanta/norma care ne-a usurat criza.

In cazul gazului venit (sau care nu mai vine) prin Ucraina, Guvernul si-a dat adevarata masura a competentei si profesionalismului. Dintr-un imbold launtric politicianist si pentru a parea ca are o reactie rapida la problemele tarii, apar public si declara ca, in ciuda greutatilor, populatia nu va avea de suferit. Baiguie ceva despre niste masuri care ar trebui sa ne ajute sa trecem iarna fara probleme. Iar, mai apoi, instaureaza „starea situatia” de urgenta. Ce se uita in toata afacerea asta este ca populatia va avea de suferit. Indiferent cum. Direct sau indirect. Voi avea caldura in casa, dar uzina la care lucrez si-a restrans activitatea. Asa ca bani cu care sa platesc caldura nu o sa am. Leul scade, iar preturile de referinta sunt in euro. Deci scot mai multi bani din buzunar. Pretul carburantului va creste, iar totul se va scumpi. Guvernul promite, dar e perfect constient ca nimic din ce promite nu se poate realiza. Dar promite. Ca sa dea senzatia ca e acolo.

Mai sunt multe de spus. Dar imi ajunge. Imi incep anul cu un gust amar… Oare in Congo o fi mai bine?

Comentarii
  1. […] Curs valutar Categorisit la Ale mele, Din viata — bogdanic @ 2:47 pm Tags: Boc, criza, curs euro, economie, Ministru, valuta Despre ce scriam aici? […]

  2. Sufletica spune:

    Bestiala poza … =) am ras cu lacrimi
    „primiti cu vai steaua noastra” =))

    • bogdanic spune:

      @Sufletica: Sunt obligat de tema de wordpress aleasa si de ambitia mea de a se vedea bine de pe telefon sa pun o poza la fiecare post. Asta a venit pe mail de la o prietena si n-am rezistat. De obicei caut un pic sursa, dar n-am prea avut timp si rabdare.

  3. relaxuasabi spune:

    bine ai revenit din vacanta si sa speram ca prostiile politicienilor nu ne vor afecta foarte tare, iar despre Gaza sa fim sinceri ca e macel si nu stiu de ce nu se intervine ca deja spectacolul a depasit limita.

    • bogdanic spune:

      @ Relaxuasabi: Multumesc! Dupa cum spuneam – m-am intors din vacanta pe 2 ian. Dar imi trebuie un avant si chef sa postez ceva. Acu’ se pare ca mi-a venit si avantul si cheful.
      Legat de Gaza: orice razboi este mai mult decat o crima. E un spectacol lugubru al idioteniei si ingustimii unor oameni. Care, de cele mai multe ori, stau linistiti in fotoliu si se uita la stiri.

Lasă un răspuns

