Azi m-am enervat pe un copil. Sau pe noi toti

Posted: 11 Decembrie 2008 in bogdanice, De pe net, Din viata
Etichete:, , , , , ,
Cam asa vad eu viitorul lor

Cam asa vad eu viitorul lor

Sunt un tip relativ calm ce se enerveaza mai rar. Le cam strang in mine si uneori rabufnesc. N-am avut o zi buna si, pe fondul nervilor din ultimul timp, mi-a sarit mustarul dintr-o prostie. O remarca pe un blog. Ciupercutza m-a adus cu picioarele pe pamant si-mi dau seama acum ce disproportionat am reactionat. O aiureala si imi cer scuze fata de Ciupercutza.

Am cautat sa vad mai mult despre cel a carui remarca m-a deranjat si dau de blogul unui copil din Bacau. M-am gandit ca merita sa ma uit un pic. Prima fraza pe care o vad ma pune pe ganduri:

„Elevul ia aplicat un pumn in fata profesorului”

Trec peste subiect – demn de stirile de la ora 5 – si incerc sa fiu bland si sa accept o greseala de tastare. Dar mai intalnesc si urmatorul paragraf:

„Mircea Solcanu îi face avansuri lui Cabral si are fantezii cu anumite părţi ale corpului său,spre disperarea acestuia care sa saturat de colegul sau gay.Mircea este foarte distrat cand Cabral face misto de el pentru orientarea lui sexuală pe care a recunoscuto in public si de care este mandru.
Eu nu prea cred ca ar accepta vriodata o relatie cu acest papagal gay,mai ales ca multe femei il considera barbatul ideal.”

Da! M-am enervat iar si tare. Imi pun frau injuraturilor si inchid fereastra pentru ca nu merita efortul de a-mi obosi ochii cu analfabeti imbecili.

Imi trebuie ceva amuzant, ceva care sa ma destinda si sa uit. Iau tag-ul fun din wordpress la rand, citesc bancuri rasuflate, poze, filmulete si dau peste blogul unor fete dintr-a 8-a din Constanta.

Dezastru!!!! „Agramaticalitati”, messengerita, relatari absurde ce se vor amuzante din timpul orelor intr-un inceput de blog ce se declara „un pamflet si trebuie luat ka atare :P:P:P.”. Trec in diagonala peste cele cateva posturi si constat ca acesti copii nu fac scoalamai scoala mai de loc deloc (corecturi ulterioare. Multumesc, gadjodillo!), nici macar limba româna pentru ca „profa boleste pentru ca ne`a dus in excursie si s`a imbolnavit :(:(:(:(:( (o sa povestesc eo si excursia cand o sa am ocazia)”. Orele de româna se desfasoara cam asa:

„In fine, la romana vine o profa de germana care nu ne lasa la baie. vlad”vreeau la baie”, profa”nu mergi la baie”, vlad”da numai pot”, profa”mergi in pauza”, eu “vlad,iti imprumut o sticla?” =))=)) ii citim poezia noastra..zice ca nu suntem normali..dupa incepem sa cantam pazea!!!!”

Nu mai stiu cum e. Copii astia dau examen de treapta? Sau la liceu se intra cu notele din scoala? Oare parintii realizeaza ce se intampla cu copiii lor? Sunt mandrii de ei? Ii mai controleaza sau sunt incontrolabili? Ce viitor au ei si noi?

Copiii astia au o multitudine de posibilitati, de optiuni, de facilitati. Ce aleg ei? Nu zice nimeni sa nu se prosteasca, nu pretinde nimeni sa fie smirna. Chefurile, traznaile, escapadele de la varsta asta iti raman in minte pe viata. Dar, la fel de bine, trebuie sa faci ceva si pentru creierul tau. Si pentru sufletul tau. Ceea ce vad sunt niste carcase goale cu pretentii de personalitati. Ma inspaimanta faptul ca parintii lor sunt sau indiferenti sau depasiti. Nu stiu ce imi rezerva viitorul, dar nu cred ca o sa ma impac vre-o data cu ideea ca fiu-miu poate sa ajunga asa.

Nu cred ca scoala poate juca un rol. In scoala mi-am cam pierdut increderea. Scoala a fost subminata de conditia meseriei de profesor prost platit si impins spre mercantilism, de parintii ce impun cu ambitie ca odraslele sa promoveze cu orice pret, de mentalitatea noastra – a tuturor – ca a fi repetent este un lucru rau.

NU! Nu este rau. Este necesar, este igienic si moral. Este ca spalatul pe maini. Este ca slefuirea pietrelor. Inlatura impuritatile. Trebuie ca societatea sa-si sorteze membrii pentru a gasi eminentele – creierele si pentru a se ridica.

Asta ne lipseste – simtul ierarhiei, a adevaratelor valori si dorinta de a le scoate la suprafata. Oricat de valoros ai fi, daca te scalzi in mocirla – vei mirosi urat.

Later edit: Constat ca plodul asta din Bacau nu m-a deranjat numai pe mine. Costin scrie si el despre asta aici si aici.

Comentarii
  1. carola spune:

    sotia lui taica-meu e inspector scolar la minister, la chisi, de cateva luni. cred ca in toata cariera ei de pedagog nu a fost m deprimata si mai enervata, pe elevi, colegi de breasla si sistem…

  2. Ciupercutza spune:

    Aaaaa, Bogdane nu ai de ce sa-ti ceri scuze fata de mine🙂 Ca nu ai gresit cu nimic. Te-am temperat pentru ca pustiul respectiv nu merita sa i se dea atata atentie. N-ai vazut ce sec i-am raspuns eu?😀 Oricum m-am decis cu greu sa-i aprob comentariile (i-am sters cateva la inceput)
    Cat despre problema cu generatia haifaiv … din pacate nu putem face prea multe atata timp cat parintii nu verifica temele copiilor, atata timp cat le permit accesul nelimitat la calculator si la internet, atata timp cat nu mai exista un sistem clar de valori si „a invata carte” e atat de demodat.
    De ce sa invete carte cand au in jur o gramada de exemple de oameni care o duc bine desi abia leaga 3 vorbe corect??
    Copii analfabeti existau si inainte, dar blogurile si forumurile i-au facut vizibili.

  3. envi spune:

    nu, nu si NU! nu te apuca sa scrii despre andrey91 nici macar aiurea. ii faci reclama inutila. e arhi cunoscut peste tot pentru ca lasa juma’ de propozitie ca si comentarii iar gramatica lui de pe blog e la fel de corecta ca si a unui caine. nu pot insa sa pricep cum naiba atrage atata amar de trafic…

    • bogdanic spune:

      @envi: Nu i-am dat numele – link sau altceva, dar nu puteam sa nu scriu. Nici la fetele alea nu am dat link. Dar vazand atata prostie ma doare…
      @ciupercutza: Habar n-aveam de existenta lui pana acum. De aia m-am enervat. De acum il ignor completamente. Good point legat de ceea ce spera ei sa ajunga. Si de vizibilitatea lor tot mai crescanda. Sper sa se trezeasca ceva in noi toti si sa putem limita fenomenul.
      @carola: Nu doresc la nimeni un asemenea post.

  4. mariana spune:

    dragii mei si cu toleranta cum ramane? unde mai e loc pentru toti?

    • bogdanic spune:

      Tolerandu-i – ajung sa loveasca profesorii in clasa. Tolerandu-i – infesteaza si copiii buni. Pe de alta parte, toleranta nu inseamna sa nu ne spunem parerea despre nulitatea lor. Despre faptul ca nu dau dovada niciunei calitati. Toleranta nu ne face si nu ii face mai buni.

  5. gadjodillo spune:

    „nu fac scoalamai de loc”?
    Eu as spune ca agramaticalitatile sint si pe aici, pe blogul tau. nu de alta dar, daca pot accepta ca scoalamai e o greseala onesta, de tastatura, de loc (de timp si de mod) nu reflecta prea bine ce voiai sa spui.

    • bogdanic spune:

      Mea culpa! Am gresit. Si o voi corecta anuntand observatia ta si cerandu-mi scuze. Este tot de tastatura (n-are sens sa explic) desi nu pare. Nu ma leg de faptul ca dupa „.” se scrie cu litera mare. nici eu nu scriu intotdeauna. Bine „a-i” venit pe la mine!

  6. marry spune:

    nu cred ca are sens sa incepem cu cine si ce a gresit, din pacate prea multi tineri se duc vertiginos in jos, au uitat de tot.. de scoala, de copilarie, vor sa fie oameni mari, dar ei nu stiu nici macar sa scrie.. pacat.. de timpurile care vor urma.. ce baza o sa mai avem noi si unde o sa ajunga tarisoara asta..te inteleg ca te doare si pe mine ma afecteaza serios cand imi vad nepotica sa imi scrie pe mess. cu sh, k, si altele.. inebunesc.. nu avem cum sa ii ferim de ceilalti, nu avem cum sa ii invatam sa regaseasca o carte buna de citit, un desen animat de Walt Disney.. o copilarie pe care o vor cauta intens cand vor fi oameni mari..

  7. marry spune:

    si.. ups.. uita ca am gresit si eu mai sus.. in loc de „ca” am pus „sa”.. e.. din repezeala..:)

    • bogdanic spune:

      🙂 Uit ca ai gresit si tu de doua ori. Nu am facut referire la acest gen de greseli. Ai inteles despre ce este vorba. Pot admite greselile de scriere sau de exprimare in anumite cazuri. Nu pot admite altele …

  8. marry spune:

    stii vorba aia: cine nu a gresit sa dea primul cu piatra? parca asa era.. stiu ca nu la acest gen de greseli te-ai referit, astea sunt inevitabile.. celelalte sunt mai grave.. ciudat ca ei chiar nu vor sa se corecteze.. aici e marea buba..:(

Lasă un răspuns

