Restaurantul Cocosul Rosu

Posted: 2 Decembrie 2008 in bogdanice, Din viata, foame la burta
Etichete:, , ,
Poza de pe Fiestaps.ro

Poza de pe Fiestaps.ro

Sambata am fost la un restaurant in Militari ce are ceva renume. Se numeste Cocosul Rosu si se afla pe Margelelor, pe undeva. Nu m-a dat pe spate.

Inceputul a fost promitator pentru ca ni s-a schimbat masa cand am constatat ca am venit cu doua persoane mai mult decat avusesem programarea. Oamenii au fost indatoritori si ne-au amenajat iute alta masa. Dar mai apoi nu s-au grabit cu nimic chiar daca ospatarul era dotat cu un PDA pe care inregistra comanda. O simpla solicitare de tacamuri s-a lasat cu asteptare. Apa minerala a venit cu mare greutate de fiecare data cand a fost ceruta. „Digestivele” de inceput au ajuns la masa cu intarziere, iar turul 2 a fost anulat dupa vre-o 15 minute pentru ca intre timp venise mancarea. Aceasta n-a fost rea, iar preturile sunt acceptabile.

Sa zicem ca servirea a fost slaba deoarece erau aglomerati si aveau si un botez in alta sala, dar asta este rolul PDA-urilor pentru comenzi. In Austria (prima data cand am vazut asa ceva) ospatarul care lua comenzi nici nu parasea zona meselor. Imediat cum inregistra o comanda – un altul aparea cu tava cu bauturi, iar mancarea se punea la facut. Aici n-am vazut eficienta acestor device-uri.

Nu cred ca ma voi intoarce prea curand. Si inca ceva. Nu mizati ca veti gasi loc de parcare. Poate doar daca aveti noroc. Chiar daca ai rezervare, este un gagiu care nu te lasa sa parchezi in locurile din fata pentru ca nu ti-ai facut rezervare si la parcare. Anyway, trotuar este prin zona si te descurci.

Comentarii
  1. cdmitroi spune:

    Domnule, ai pus pct pe i. Prin urmare sa incepem:
    1. Cand am auzit prima data de Cocosu rosu (restaurant-cantina-local-bomba de nunti-„boteze”-parastase) am facut imediat legatura cu „Corsaru rosu”(se ocupa cu betoane si transport beton). As putea zice ca sunt cateva similitudini intre cele doua nume dar, nu e numai atat… de la locatie si pana la servire gasesc similitudini, inclusiv personalul:) (ce rau sunt) M-am saturat de scuze de genul…suntem foarte aglomerati, un bucatar e liber sau alta scuze de genul asta….pai io platesc meniul in functie de nr de ospatari sau de cati bucatari sunt??? NU. banii sunt tot aia…100 euro/cap de om si sunt servit de femeia de serviciu (ospatar racit), mananca mancare facuta de sotia patronului (bucatar plecat la bai la Amara) si multe alte scuze iar serviciile sunt mi-ze-ra-bi-le si nu vad motive sa se schimbe pentru ca le merge (valabil oriunde in Romania). Daca nu ofeta servicii de calitate si castiga intr-o noapte/sala (din cel 8 de la cocosu rosu) cat un bucatar intr-un an, de ce sa mai investeasca in personal, in servicii colaterale, in parcari si in mama lor de mitocani ca nu mai am cuvinte si nu imi permit sa scriu aici ce ar trebui sa scriu.
    2. PDA la luat comanda:-) eram si io prin Austria (cu toate ca nu ei au inventat asta, dar au asimilat-o foarte bine) aram intr-o cafenea. Mirarea mare a fost in tarisoara mea….”Romaniiiiiiiiiia” , in tinutul secuiesc (Sovata) unde intr-o cafenea de 16mp a venit tanti cu PDA-ul sa imi ia comanda de cafea..(nu stiu daca meniul pda-ului era in magheara dar totul a functionat perfect)
    pai de la biletelele alea comuniste vrei sa treaca baietii la PDA, adica sa isi contabilizeze ei tot, sa nu mai faca o „invarteala” cum vrei tu PDA, nu ai vazut ca si daca le ceri bon fiscal se uita la tine de parca le ceri cine stie ce obscenitati. Cum era bancu ala…tara de kkt, servicii de kkt. (scuze de vocabularul obscen dar nu m-am putut abtine)

    cdmitroi cu PDA plin de foi.

  2. Sufletica spune:

    PDA?? ce PDA, domnule.. io am fost intrun restaurant unde ospatarii nu aveau PDA,comanda era scrisa in gand si in 10 minute aveai ce iti doreai pe masa, fara greseala.. bineinteles, nu la noi.. pe mine cea mai tare chestie care ma scoate din toate facultatile mintale, este atunci cand intri si nici nu te vad ca existi,iar daca la masa de alaturi se aseaza un strain,in secunda doi e langa el.. dar ce mamica lui masa, eu nu platesc la fel ca si strainul?? Asa ceva am patit asta vara in vestitul restaurant din Brasov – Bella Musica si se vroia un restaurant cu pretentii.. pacat, dar asa inteleg romanii sa vanda servicii..:(

  3. bogdanic spune:

    Din pacate ceea ce spuneti voi si cdmitroi si sufletica sunt chestii legate exclusiv de ospatarii romani. Asta e parerea mea si cu greu mi-o voi schimba.
    Acum scriu un post despre un restaurant rusesc de la Chisinau. Daca veti reveni (probabil maine) il veti citi si …

  4. Sufletica spune:

    te rog, sa nu il postezi dimineata.. ca iar am pofte pe la servici:))

  5. bogdanic spune:

    Nu! Il pun in noaptea asta! Motivational…

  6. […] bogdanic @ 2:02 am Tags: Chisinau, mancare, Piotr I, restaurant rusesc, Restaurante Vizita la Cocosul Rosu mi-a adus aminte de ceea ce am trait la un restaurant cu specific rusesc din Chisinau – Petru Intai […]

  7. carola spune:

    Can’t wait sa citesc review-ul la restaurantul din Chisi. Ce e interesant in Mne – mancarea e super buna, se pricep sa gateasca si peste si carne intr-un mod minunat si folosesc produse naturale, locale. In schimb atitudinea si responsabilitatea manierelor lasa de dorit uneori… Alea sunt rezervate localurilor scumpe, unde chelnerii stiu cate trei limbi straine si nota de plasa e cat juma de salariu de incepator de la G.;)
    in alta ordine de idei – I’m taggind you: make a list with all the stuff you DON’T want/are sick of getting/hate getting /have had enough of for Christmas🙂 Iak’ asa!

  8. bogdanic spune:

    Cu tagging-ul ma mai gandesc. Am cam multe in gusa acum si nu prea pot sa le dau afara. Cel putin nu on-line. O parte le stii, o parte nu.

  9. carola spune:

    nu e musai cu taggingul sa stii! am si eu destule de la lume adunate… Unele le poti ghici ca deh… been there, done that ,)

  10. daniel dragoi spune:

    asa suntem noi romanii niste nemultumiti mereu. restaurantul este ffff bun. si nu are nici o treaba cu corsarul rosu. si nu stiu cum poti sa compari porcaria aia de mancare austriaca care este deja semipreparata o incalzeste si vine repede cu ea pe cand aici totul este proaspat si gatiti atunci pe loc. INCULTILOR. MANCATI VOI MANCARE AUSTRIACA SI PE URMA SA VA VAD OBEZI SI SLINOSI CA AUSTRICI. BAFTA IN CONTINUARE.

    • bogdanic spune:

      Ya, ya, ya! De-aia sunt austriecii grasi si noi slabuti de ne bate vantul. Multumesc de jigniri. A doua oara nu mai pupi. Si bafta sa fie!

      • daniel dragoi spune:

        PAI NU STIU CUM POTI VORBI DESPRE UN RESTAURANT CARE ARE ABSOLUT TOATE PRODUSELE PROASPETE SI FACUTE,GATITE ATUNCI PE LOC, SI SPRE CULTURA TA PROPRIETARII AU FERMA PROPRIE VACI, OI, PORCI, TOTUL NATURAL, BRANZA, SMANTANA, LAPTE TOTUL NATURAL. ASEA CA MAI LASA COMENTARIILE PROASTE SI POFTA MARE LA MANCARE AUSTRIACA

      • bogdanic spune:

        Comentariul anterior nu va fi aprobat ca ai scapat calu-n lucerna. Legat de ceea ce spui in comentariul asta – vreau sa inteleg si eu cu cine te certi.
        Daca te uiti in articol si nu in comentarii – eu deplang calitatea servirii si nu calitatea mancarii. Comparatia cu Austria a fost la calitatea serviciilor.
        Multumesc de largirea orizontului – legat de ferma proprietarilor. Nu ma intereseaza de unde au mancarea. Important e sa fie bun si sa fiu servit cum trebuie. Sa ma simt bine. Nu a fost chiar asa, deci nu voi mai merge.
        Ce-ti pasa daca proprietarii au pierdut un potential client care prefera sa fie servit ca lumea?

  11. Tiberiu spune:

    Nu sunt de acord. Eu merg saptamanal la „cocos” cum ii spunem uzual, cam de 5-7 ani (nu-mi dau seama exact). Inainte, pana a se strica smecheria mergeam la shorley sau pui de urs. Ca sa ma fac bine inteles, trebuie sa va spun ca sunt familist, 33 de ani, copil de 7 ani, venituri medii.
    Despre cocos pot spune ca e unul dintre cele mai bune restaurante in care am fost. Ospatarii sunt extrem de politicosi si serviabili deci 10, mancarea e gustoasa si portiile medii (as da nota 8), rapiditatea servirii 7, preturi 10.
    E adevarat ca de multe ori sunt prea aglomerati si e posibil sa intarzie comanda, insa niciodata in acesti ani intarzierea n-a trecut de limita bunului-simt.
    Ca un om care mananca mai mult afara decat acasa, va asigur ca restaurantul e ok. Poate nu e suficient de pretentios, dar pentru cei care vor o masa buna, sa fie respectati si sa plateasca putin e alegerea ideala. Inconvenient major: e departe de centru, adica in cartierul supra-ultra aglomerat MILITARI.

    • bogdanic spune:

      In primul rand, multumesc de vizita si de comentariul super decent.
      Eheee! La Shorley am fost cumva membru fondator😀 , dar – asa cum spui – lucrurile s-au stricat pe acolo. Pui de Urs a fost o alternativa valabila pentru putin timp. Cand nu gaseai masa alaturi… Mai era unul pe acolo, Motanul Negru, parca. Am ajuns intamplator.
      Legat de Cocosul Rosu.
      Am fost acolo ca la pomul laudat. Poate i-am prins intr-o zi proasta si/sau superaglomerata. Poate am dat de niste incepatori ce nu stiau unde sunt tacamurile. Habar n-am. Dar, uneori asta face diferenta. Cand stai 20 minute sa-ti aduca taria (care mi s-a parut impecabila), vine mancarea si „George” nu mai vine – nu poti sa faci o recenzie favorabila servirii.
      Repet, mancarea a fost OK. Serviciile mi s-au parut slabe.
      A trecut ceva timp de atunci. Poate ar mai trebui sa le dau o sansa…

  12. deratizare spune:

    Interesant. Mersi mult pentru informatii!

  13. Theo spune:

    Am fost si eu la Cocosu`Rosu de f multe ori. E f tare restaurantul! Eu una, ador mancarea de acolo si mai ales prajiturile, care sunt facute cu cea mai buna ciocolata si cu frisca naturala. Incearca tortul glace si sigur o sa mergi acolo mereu… macar pt desert🙂 Mancarea e facuta numai cu unt, nu margarina si fara delicat. Eu tin mult la chestiile astea. Imi place si muzica de acolo, mai ales ca au formatie in unele saloane si dj in altele. Nu se poate sa nu gasesti ceva pe gustul tau, asta in cazul in care nu esti manelist pt ca manele n-o sa auzi niciodata acolo. Eu zic sa mai mergi o data acum sa vezi ca s-au imbunatatit mult serviciile. Astept un raspuns de la tine dupa ce mergi, sa-mi zici cum a fost! Toate cele bune!

    • bogdanic spune:

      Nu stiu cand o sa ma duc pentru ca nu imi e deloc la indemana.
      Anyway, nu mancarea mi-a displacut ci modul de servire si tot ce tine de el.

  14. Horia spune:

    Am fost de mai multe ori cu familia si pot spune ca este mai mult decat excelenta mancarea dar si deservirea.Acum un an am calatorit si prin Italia,mai precis toata Toscana.In italia mancarea este foarte slaba comparativ cu bucataria romaneasca,consta in multe paste,carne cruda,rosiile au alt gust mult inferior ca cel al rosiilor din romania.Nu trebuie sa uitam ca Italia este o peninsula cu sol vulcanic-deci sunt varza la agricultura-degeaba au ei tehnologie daca nu au sol.In concluzie ca sa nu lungesc vorba ar trebui sa fim mandri ca avem o tara asa bogata si o bucatarie care bate multe alte tari cu pretentii nejustificate in arta culinara.Un amic italian care calatorise prin mai toata Europa,dupa ce a venit in Romania si a mancat aici a recunoscut ca nu a mancat nicaieri mai bine ca la noi.
    Cred ca ar trebui sa ne mandrim cu asta-dar ce este cert este faptul ca serviciile la noi sunt cam ramase in urma.Asta pentru moment.

    • bogdanic spune:

      De acord cu tine in unele privinte. La altele zic „pas”. Io m-am plimbat destul prin lume, dar servicii ca la noi gasesti mai rar si doar in locuri cu mai putine pretentii.

  15. dan spune:

    eu zic sa va puneti in locu lor o seara sa vedeti cum e s p urma mai vb cat despre cocosu rosu nota 10 la toate

  16. lacatus violeta spune:

    Eu stau in Militari si de multe ori am luat plasa la Cocosu. Si la servire si la mancare- gramaj. Ma si cunosc patronii, si eu stiu axact ce fel de „oameni” sunt, toti din Militari stiu. Preferam sa merg langa casa dar nepasarea pentru client ma doare, platesc nu e gratis. Poate nici gratis nu m-as lasa injosita de niste ospatari. Acuma merg la Pisica Salbatica, e pe sos Alexandriei, l-am descoperit cand am fost in Bragadiru. Culmea, e f curat, liniste, mancare super si ospatarii la fel. La anul cred ca fac nunta si cu siguranta ma indrept spre ei. Cu toate ca nu merge bine treaba in Tara asta, calitatea serviciilor tot lasa de dorit. Va pup!

Lasă un răspuns

