Tariceanu si profesorii. De Limba Româna

Posted: 28 Octombrie 2008 in bogdanice, De pe net, de pe sticlă, Râsu-plânsu
Etichete:,

Vad astazi la stiri discursul primului ministru al României motivandu-si decizia de a amana marirea salariilor profesorilor. Nu pot sa fiu de o parte sau de alta. Am fost cadru didactic 9 ani si cunosc situatia. In acelasi timp, consider ca gestul de a vota o marire cu 50% este pur electoral, fara legatura cu realitatea, posibilitatile si perspectivele României de a depasi usor criza ce bantuie lumea. Nu acesta este subiectul actualului post. Trei intrebari retorice din discurs mi-au atras atentia:

„Care investitii le anulam?”; „Care investitii in curs nu le mai continuam?” „Care lucrari de reparatii […] nu le mai facem?”

Discursul il gasiti la Realitatea. Pentru intrebarile cu pricina mergeti la momentul 4:00 din clip. (nu stiu de ce nu pot sa il includ direct aici).

Ce observam din aceste intrebari? Ca limba româna este grea si ca degeaba Zoso si alte voci puternice militeaza pentru o exprimare corecta atat pe blog cat si in discursuri pentru ca Primul Ministru da tonul.

Nu pot decat sa-mi aduc aminte ca Margaret Thatcher, dupa ce a ajuns Prim Ministru al GB, a luat cursuri intensive de Engleza, dictie si retorica.

Si ma amuz la gandul ca, in urma cu cateva zile, ironizand reclamele tipate ale vanzatorilor de piata, scriam in titlul unui post: „Care-ti dau un Prostenal?

Later edit: Probabil ca citatul pe care l-am gasit la Radu explica totul.

Comentarii
  1. Ciupercutza spune:

    Oarescum offtopic: iti spun eu de ce nu poti sa pui clipul de la realitatea. Pentru ca nu te lasa nenea wordpress (poti sa pui doar de pe youtube sau google video). Cand o sa ai domeniu propriu, o sa poti😉 (nici eu n-am stiut de la inceput).
    Na, cand suntem pe domeniu moca, avem oaresce limitari. Nu-i un capat de tara, of course😉

  2. bogdanic spune:

    Multumesc pentru info. E bine de stiut. E bine sa stii limitarile. Oricum, aseara a mers greu inserarea de media pe blog. Probablement ca s-a bloguit in draci. Eu inca invat mediul asta si ce pot sa fac cu el.

Lasă un răspuns

